Saturday, August 14, 2010

Tidak Malukah kamu kepada Mereka ???






Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad









ha...berjumpa lagi kita .. saya ada cerita best ni.. macam mana kalau orang yang tak tahu apa apa beribadah ? Malu tak kamu ???


Kisah Pertama ;
Disebuah Surau Al-Kautsar ...dilihat seorang manusia ...bersyndrome ..sangat sayu melihatnya ... diambil dia akan wuduk .. dan sejurus hendak mengankat takbir .. dia membuka seluruh tubuh sehingga meninggalkan seluar dalamnya ..lalu .. " Allah hu akhbar " dan meneruskan solat Zuhur walau hanya dilakukan dengan satu ra'kaat sahaja .


Kisah Kedua ; di Sebuah Surau Al-Amin ( nama sebenar ) , ada seorang Hamba Allah yang meneruskan solat dengan wudhuk yang sama setelah mengeluarkan gas Prot Prot dengan kuat . Di dalam solatnya ... kelihatan seperti dia solat dalam keadaan gelisah ( macam nak kencing ..) ..Sayu nya melihat dia , dia seperti OKU , dan tidak mampu berdiri dengan betul ( macam yang saya cerita diatas ) tetapi masih tetap meneruskan solatnya ...


Kisah Ketiga ; di sebuah Musolla .. kelihatan seorang jemaah tabligh yang yang menunaikan solat sunat ... beliau berdiri menunaikan solat dengan penuh kekhusyukan ... Amat pelik ..sebab ..sewaktu berjalan , saya lihat ..beliau berjalan menggunakan kedua belah kaki .. Tapi amat mengharukan hati saya ... beliau mampu untuk berdiri dengan sebelah kaki ..beliau solat dengan hanya sebelah kaki ... ( sebelah kaki tu palsu , beliau seorang OKU )


Kisah ke4 ini pula agak berlainan ...


Kisah Keempat ;
Kelihatan pula kelibat seorang Manusia berjubah , berbaju Melayu ....sesekali dia memakai serban yang dililit dikepala ....menunaikan solat jemaah bersama . Wajahnya dikenali sebagai mereka yang mengimarahkan solat berjemaah ... kelihatan pula Nur diwajahnya ...


Maka , dimanakah golongan anda ???

No comments: