Monday, March 21, 2011

Oh no , i hate Madu !

Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad



Ustaz , kalau seseorang isteri tak setuju suaminya kahwin lain , sudah dikira berdosakah ?
Suami saya berkata dia nak kahwin dengan orang yang ''ketiga'' tapi setelah mendapat persetujuan saya . Jadi , saya tak izinkanlah .

Tapi Suami saya ni selalu berhubung dengan orang yang ''ketiga'' tu hanya melalui sms dan tak pernah jumpa bagi menjaga syariat .

Saya jadi serba salah , saya memang tak suka dimadukan . Tapi saya jadi sakita hati bila baca sms suami saya dan orang ''ketiga'' asyik berjanji untuk berkahwin . Apa nasihat ustaz sebagai orang lelaki ?


Saya difahamkan suami anda berserban , tetapi nafsu tak kenal sesiapa .

Orang - orang yang selamat ialah orang - orang yang benar bertaqwa .

Hal yang demikian , jika suami memang mampu dari aspek zahir dan batin , silakan .
Tak apa , biarkan dia berkahwin lain . Itu haq dia .

Tapi kalau suami anda tak mampu , batalkan sahaja niatnya untuk berkahwin lain kerana perbuatan berhubung dengan perempuan yang bukan mahram membawa ke arah maksiat .

Mak cik sebagai isteri mungkin kena koreksi diri , muhasabahkan diri mengapa suami mencari teman yang baru .

Sentiasalah berbaik sangka terhadap suami makcik .

Terakhir , mintalah bantuan , mengadulah pada Yang Esa untuk petunjukNya .

No comments: