Thursday, May 12, 2011

Doa - Ustaz Muhammad bin Abdullah


Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad


Bila saya bukak FB ; group Tanyalah Ustaz TV9 , ramai yang mintak doa yang dibaca oleh Ustaz Amin . So , saya usaha mendapatkannya . Alhamdulillah , doa dalam bahasa sendiri ni semua orang Melayu faham . Jadi , amalkan lah . Inshaallah .




Ya Allah , ya Tuhan kami , kurniakan kekuatan , keimanan , kepada kami ya Allah seperti mana yang telah Kau kurniakan kepada nabiMu Ibrahim ya Allah .

Berikan kesembuhan didalam segala penyakit kami ya Allah seperti mana yang telah Kau kurniakan kepada nabiMu Ayub ya Allah .

Kurniakan kepada kami jalan keluar bagi segala permasalahan kami ya Allah seperti mana yang telah Kau kurniakan kepada nabiMu Yunus ya Allah .

Kurniakan kepada kami keluasan rezqi yang halal ya Allah , seperti mana yang telah Kau berikan kepada NabiMu Sulaiman ya Allah .

Ya Allah , ya Tuhan kami , berikan kepada kami bantuan didalam segala yang kami usahakan , seperti mana yang telah Kau berikan kepada NabiMu Musa ya Allah .

Berikan kepada kami , ketabahan didalam segala ujian hidup kami ya Allah , seperti mana yang telah Kau berikan kepada NabiMu Isa , ya Allah .

Ya Allah , ya Tuhan kami , kurniakan kepada kami akhlaq dan adab sopan yang baik ya Allah , seperti mana yang telah Kau berikan kepada junjungan kami , Nabi Muhammad ya Allah .

Kurniakan kepada kami , anak - anak yang soleh dan solehah , keluarga yang bahagia ya Allah ,
seperti mana yang telah Kau berikan kepada Saidina 'Ali dan Fatimah , ya Allah .

Ya Allah , ya Tuhan kami , ampunkan segala dosa kami , bantulah segala urusan kami ya Allah .

2 comments:

Ahmad Khairul Ikhwan Abdullah Jr said...

Salam..

Orang malaysia ini tapi bukan semua doa dalam bahasa melayu pun x nak berdoa kerana malas. apalgi dalam bahasa arab lagi tak malas sebab alasan dia tak faham..

jom kempen rajin2 lah baca doa. doa itu senjata orang mukmin..doa itu kepala ibadah, bayngkan kalau tak ada kepala apa jadi?

محمد عرفان بن عبدالراني said...

Salam Ustaz ,

yep , bila ditolak mnjadi imam ,
"saya tak reti bdoa lah ."

apekena imam dgn doa ?
bukan susah pun nak bdoa . ad0yai ...

kalau kita tak da kepala , jadi hantu penanggal la gamaknye .hehe