Tuesday, November 23, 2010

disebalik piring U.F.O ? Manusia , Jin atau Alien ?




Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad

artikel oleh Ustaz Kazim Elias al-Hafiz yang telah diolah .




Ustaz , saya nak tanya lagi . Boleh tak ? hehe Bagaimana pula dengan piring terbang UFO atau lebih mesra panggil dengan nama makhluk Asing ? Wujud atau tidak ?

Kau lagi ? tak mengapa , silakan bertanya .
piring terbang milik unidentified flying object atau UFO wujud atau tidak ?

Perlu ke saya jawab ?haha

Ya , tidak ada juga . Apa yang tidak ada ? piring terbang UFO !

Tidak wujud sama sekali .
Allah dah jawab dalam surah Luqman ayat 20 ;


Tidakkah kamu memperhatikan bahawa Allah telah memudahkan untuk kegunaan kamu apa yang ada di langit dan yang ada di bumi, dan telah melimpahkan kepada kami nikmat-nimatNya yang zahir dan yang batin? Dalam pada itu, ada di antara manusia orang yang membantah mengenai (sifat-sifat) Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan atau sebarang petunjuk; dan tidak juga berdasarkan mana-mana Kitab Allah yang menerangi kebenaran.

Yang terbang dilangit itu Allah kata manusia . Bukan jin atau alien .


Ya , propaganda Yahudi untuk umat islam menolak satu ayat daripada al-quran dari surah at-Tin ayat 4 ;

Sesungguhnya Kami ( Allah ) telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya).

" Oh , hebatnya Alien . laju betul kapal terbang dia . Kapal terbang kita baru nak terbang dah jatuh . Mesti alien ni bijak ."

Ianya teknologi gambar semata - mata !

Dalil lagi ? kali ni saya bagi ikut logik . Sky Hawk yang laju tu tak dapat kejar piringg terbang UFO . Bahkan kereta kancil pun tak dapat kejar .
Bayangkan betapa lajunya piring terbang UFO uh ?

haha
Bahkan Radar paling canggih pun tak dapat detect .

Jadinya , tidak ada piring terbang UFO . Fullstop .haha


Tetapi , Alien ? ada riwayat mengatakan ianya JIN !





Di antara (ayat-ayat) tanda-tanda-Nya ialah menciptakan langit dan bumi dan makhluk-makhluk yang melata Yang Dia sebarkan pada keduanya. Dan DiaMaha Kuasa mengumpulkan semuanya apabila dikehendaki-Nya.
Asy-Syuura 42:29

Siapakah makhluk makhluk yang melata ? yang hidup di langit dan bumi ? Wow !
Mungkin inilah Alien !

Hamka didalam Tafsir Al-Azhar , mentafsirkan daabah sebagai segala yang hidup , merangkak , merayap dan berjalan menggunakan kaki .

Hamka menyatakan ayat ini menunjukkan hidupan diluar bumi . Beliau berkata ;

" Binatang yang melata bukan sahaja wujud di bumi , tetapi ia wujud di langit ."

Said Hawa didalam al-Asas fi al-Tafsir mempunyai dua pendapat tentang ayat ini .
Pertama ;

Mengenai wujudnya hidupan dikosmos ini .

( Tak ada kena mengena dengan Ultraman Cosmos )


Kedua ;

diBumi sudah ada hidupan seperti jin , manusia dan pelbagai jenis binatang . Begitu pula di langit , hidupan nya dalam bentuk para malaikat .

Kesemuanya sudah bertebaran dilangit dan dibumi mengikut ketetapan Allah .

Pendapat yang kedua ini adalah selari dengan tafsiran yang dimuatkan didalam Tafsir al-Quran al-Azim oleh Ibn Kathir . Secara dasarnya , berpandukan ayat ini , Islam tidak menolak kemungkinan wujudnya hidupan diluar bumi sama ada di sistem suria ataupun kosmos secara umumnya .

Wallahu'alam

4 comments:

Syed Azaharul said...

debat perdana!!! jom bawak isu ini ke fesbuk!

Muhammad Irfan ; Ibnu Rani said...

Qola ; salam . debat ? haha . jom jom jom .. tapi aku xnak debat . dengar kau punya debat jeh ..haha

Syed Azaharul said...

yeahhhh aq menang... SYED RULE!!!!

Muhammad Irfan ; Ibnu Rani said...

qola ;

Makhluk melata betul !haha

tak pa , aku memang tak pakar dalam bab ni . i am surrender