Friday, December 23, 2011

Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad

Fenomena melanda Malaysia , siapa yang rajin menonton siaran Malaysia tv al-Hijrah pasti akan kenal dengan seorang Ustaz yang membawa slot keagamaan selama 30 minit .

Kenal tak ?

Confirm kenal punya ,

Cara pembawakan dia yang bersahaja , sempoi , mudah difahami , padat dan sarat dengan ilmu dan bermacam-macam lagi di dalam rancangan " 30 minit Ustaz Don " membuatkan dia dikenali dan diminati semua peringkat umur .

Seperti Ustaz - ustaz terkenal yang lain juga , membuat jenaka tetapi tidak lupa pada konsep asal da'wah , iaitu menyampaikan yang haq dan memcegah yang mungkar .

Rancangan "30 Minit Ustaz Don " disiarkan di Tv-al-Hijrah pada Isnin hingga Rabu jam 10.30 malam dan ulangan nya pada hari Jumaat hingga Ahad , 4 petang .

Saya pun baru mengenali dia pada bulan Ramadan 1432 yang lalu didalam slot Ihya Ramadan di al-Hijrah , cara pembawakan dia memang menarik . Tidak terlalu laju , dan tidak terlalu perlahan . Subhanallah , mudah-mudahan Allah taala merahmati orang-orang yang 'alim lagi soleh .

( Senyuman beliau yang memikat . Chewahh )

Beliau ialah Ustaz Don Daniyal Don Biyajid . Terbaikkk . Tetapi ditegaskan bahawa beliau tiada kena mengena ikatan saudara dengan Don Corleone The GodFather . hehe
Nama panjang beliau ialah Don Daniyal Bin Don Biyajid Bin Mustafa Bin Hamidon Bin Abdul Qahar.

Info yang saya ambil dari sebuah laman sesawang ( http://buzzera.blogspot.com/2011/11/biodata-profil-ustaz-don-don-daniyal.html ) menceritakan serba sedikit berkenaan ma'lumat butir diri beliau .

Umur baru 27 walaweyh . Lahir 14 November 1984 . Untunglah muda-muda dah jadi artis terkenal . Aku bangga bebenor ada orang muda yang hebat berda'wah . Semoga kita termasuk dalam kalangan itu wahai syabab-syabab !

Beliau memiliki tauliah di Selangor dan Pulau Pinang .

Selain bertugas sebagai Pensyarah Muda kursus Tahfiz al-Quran wa al-Qiraat di Kolej Universiti Islam Selangor ( KUIS ) dan ber''ada'' didepan camera al-Hijrah , beliau juga pernah dilamar oleh RTM untuk berforum Hal Ehwal Perdana . Terbaik wok !

Anak muda Bukit Mertajam ni lulusan Universiti al-Azhar . Fuiyo , power Rangers tu .

Paling best tentang Ustaz Don , jangan terkejut yea . Cetengok gambar kat bawah .

Ramai gak gadis-gadis yang minat kat beliau , tetapi awas dia dah bertunang . Tetapi takpe , aku ada . haha

Apapun , Coolkan Ustaz Don ?

( Ustaz Don meet ( not meet Uncle Hussin ) Ustaz Azhar Idrus )

# Saya sebenarnya berpeluang dan pernah diundang oleh seorang sohabat ( studio director 30 minit Ustaz Don ) untuk berjumpa Ustaz Don ketika 16 Ramadan 1432 yang lalu sewaktu saya di Kuala Lumpur atas urusan menjadi saksi sohabat saya nak masuk Islam , tetapi malangnya saya menumpang orang . Tak dapat nak pi . Rugi sangat-sangat rasanya .

Ustaz Don , we Love you ! hehe

No comments: