Tuesday, November 30, 2010

Fadzilat al-Fatihah


Bismillahirrahmanirrahim ...

Assalamualaikum Warah Matullah ,


Allahumma Solli Ala' Muhammad


Cerita ini berlaku dizaman Rasulullah SAW , ibnu Abi Sa’id Al-Khudri berkata ; kami pergi berda’wah disuatu tempat , dan ketua kampong atau Tok Penghulu kampong terkena gigitan serangga .
( Tebuankah , ularkah , drakulakah . Wallahu’alam bissawab . )


Tiba – tiba bengkak , merah , gatal , sakit . Dia tanya , tak ada ada orangkah yang pada jampi ? Maka ada satu hamba Allah diantara yang ramai – ramai itu , boleh jadi Abi Sa’id al-Khudri sendiri , berkata ; aku boleh dengan syarat kena bagi aku hadiah berupa kambing .

Marilah hamba Allah yang terkena musibah ini , dan Abi Sa’id al-Khudri pun membaca sesuatu , lalu dia ambil sedikit air liurnya dan sapu ditempat yang terkena gigitan serangga itu , dibaca lagi dan disapu lagi dengan air liurnya , tiba – tiba sakit itu pun hilang .

Semua sahabat bertanya , bagaimana awak boleh pandai jampi ? Dimana awak belajar ? Dia pun jawab ;


“ Demi Allah , aku tidak membaca jampi melaikan dengan Ummul-Kitab .”

Mendengar dia berkata begitu , Tok Penghulu pun memberi dia berupa kambing , daging dan susu . Semua orang kata ; “ Eh , jangan makan , kita mesti tanya Rasulullah dulu .” Dan apabila mereka tanya kepada Rasulullah , Rasulullah senyum dan bersabda ;

“ How that you know al-Fatihah can use as jampi ? ”

Teruk betul Bahasa ingeris aku .haha .

“ Bagaimana awak boleh tahu boleh jampi dengan Ummul Kitab ? ”


Adapun fadhilat lain , boleh digunakan untuk ayat pengasih . Ayat ini saya rahsiakan kerna dikhuatiri , budak – budak rampas gadis pilihan hati aku .Haha

Fatihah juga boleh digunakan untuk menjinakkan makhluk yang liar dan melindungi tanaman daripada serangga . Menjinakkan isteri yang liar tak pernah dengar lagi .

Surah al-Fatihah , boleh juga dibuat air penawar , baca sebanyak 7 kali di air .

Inshaallah , akan hilang masalah adik angkat , kakak angkat , awek angkat . Jangan baca al-fatihah , al-fatihah , al-fatihah , al-fatihah , al-fatihah , al-fatihah , al-fatihah . Sampai “ iza waqaatil waqiah ” pun tak berkesan air penawar tu . Baca sampai habislah dari bismillah sampai waladdhooollin .


Wallahu'alam

No comments: